Bondsnieuws

GEBRUIK VAN BONDS E-MAILADRESSEN

Sinds de ingebruikname van de bonds-emailadressen zijn diverse malen storingen aangemeld. De website-beheersgroep heeft deze zo goed mogelijk getracht op te lossen.
 
Naast enkele puur technische oorzaken is het des te vaker gebleken dat een geadresseerde zijn/haar “in-box” lange tijd niet had geopend. Dat had tot gevolg dat de beschikbare ruimte op de server van die in-box “vol” was. Het systeem meldde dan aan de afzender dat een bericht niet kon worden afgeleverd. Een zgn “non-delivery message”.
 
Bedacht moet worden dat voor alle bonds-mailadressen een maximum van 50 Mb per adres is ingesteld. Dat klinkt erg veel, maar als er een bestand (bv wedstrijdartikel) met vijf foto’s van elk 6 – 7 Mb wordt verstuurd, de in-box al aardig gevuld begint te raken.
 
Het is dus zaak dat u regelmatig uw bonds-mailadres opent om te controleren op nieuwe berichten en oude berichten te verwijderen. Ook als u zelf veel berichten verstuurt is het belangrijk om oude berichten uit de mappen “Verzonden items” (Sent) te verwijderen en vergeet daarna niet om de map “Verwijderde items” (Trash) te legen.
Ook de map “Ongewenste E-mail” (Spam) dient te worden gecontroleerd en geleegd.
 
 
Het is weinig moeite en u bespaart er alle betrokkenen onnodig werk mee.
 
Alvast bedankt voor uw medewerking.